Dag 4 - Verblijf in Nashville

19 maart 2016 - Nashville, Illinois, Verenigde Staten

Heerlijk, een dagje rust. Helaas niet zo’n mooi weer als gisteren maar prima voor een wandeling. Vroeg op pad, iets over negenen gaan we op weg naar Opry Mills, een prachtig winkelcentrum. Nog geen uur lopen en we merken dat onze winterjassen toch een verkeerde keuze was. Veel Amerikanen lopen zelfs in korte broek en t-shirt. Ook wat optimistisch, want het is nog geen 10 graden. Maar een voorzichtig zonnetje doet ons ook wel zweten. Vooral als we in het winkelcentrum zijn. Jassen gaan rond het middel. Henny snuffelt in wat zaken en vindt een paar leuke dingen voor de kleinkinderen. Naast Opry Mills ligt het Grand Ole Opry, een muziektheater waar sinds 90 jaar country-artiesten optreden en op radio en tv wordt uitgezonden. Hier is countrymuziek beroemd geworden. En deze avond gaan we het zien! Thuis hebben we kaartjes geregeld voor de show.

Het muziektheater grenst aan het complex van het Gaylord Opryland Resort. Twee jaar geleden liepen we toevallig door dit prachtige hotel heen, maar nu doen we dat bewust. Het blijft ongelooflijk hoe ze onder het glazen atrium van het hotel zulke enorme droomtuinen hebben kunnen creëren. Tropische beplanting en wandelpaden op meerdere niveau’s, wentelend rond kanalen en watervallen. Je kan zelfs instappen voor een boottochtje. Op een eiland zijn luxe winkels en restaurants te vinden in de sfeer van Oud-Engeland. Henny zegt dat ze wel eens in dit hotel wil logeren. Doen we, als we weer in Nashville zijn! (Komt er waarschijnlijk toch niet van, hoewel $ 200 voor een nachtje eigenlijk nog meevalt.)

Als we weer terug zijn op de camping hebben we ruim 10 km gewandeld. Later in de middag besluiten we dat nog eens over te doen en niet met de camper naar het Grand Ole Opry te gaan. Het theater is in een halve koepel als een auditorium met drie ringen rond het podium opgezet. We hebben een goede plaats, recht voor het podium op het eerste balkon. Bijzonder is dat er geen stoelen zijn maar rijen pluchen banken. We zien stelletjes knusjes de voordelen daarvan ervaren.

We vermaken ons best met wel 13 verschillende artiesten die elkaar ieder kwartier afwisselen. Van veteranen in de country tot een debutant met swingende rock. De show wordt live op tv uitgezonden en ieder kwartier prijst de gastheer een sponsor aan. Een bijzondere ervaring om dat eens mee te maken.

Op de wandeling terug hebben we een koele noordwestenwind tegen. De winterjassen zijn nu geen luxe. Kwart over tien zijn we weer terug op de camping, we hebben geluk want tien minuten later begint het te regenen.  Ik maak even dit dagverslag terwijl Henny het bed alvast voorverwarmt. Morgen vertrekken we naar Memphis.

1. Marianne en Onno:
    20 maart 2016
    Winterjassen hebben we hier nog hard nodig. Zelfs zonder handschoenen is het niet lekker fietsen. Veel plezier bij de Moody Blues en........doe ze de groeten van ons.
    XMarianne en Onno
  2. Wout en Diny:
    20 maart 2016
    Lieve reislustigen en genieters....
    Wij hebben Gaylord Opryland Resort opgezocht......wat een project/gebouw///optrekje joh. Geweldig......
    Ik (Diny) snap Henmy wel......
    Kou...warmte....ook wij hebben nog die tegenstellingen.
    Komt goed.....
    We kijken iedere dag uit naar het leuke verslag wat je schrijft Wim.
    Op de kaart kunnen we ook goed bekijken waar jullie rijden.....
    Op naar morgen.....
    Genieten maar...dan doen wij dat vanachter de computer.
    Lieve groetjes vanuit Bergschenhoek.
  3. Nico en Ellen:
    23 maart 2016
    Hallo Henny en Wim,
    Wat een belevenissen allemaal. Leuk om het te lezen. Jullie begrijpen dat het hotel met de tropische droomtuinen mij aansprak. En dan een avond muziek, een bijzondere belevenis. Maar ook de natuur prachtig, fijn om al wandelend veel te zien. Een van de eerste foto's bij het meer met de prachtige kleuren. Wat een bijzondere foto. Wij hebben hebben zaterdagavond genoten van "onze" jaarlijkse wijnavond ... Ja Wim in de Voorstraat in het Museum. En dan ook nog. Eerst een rondleiding over de expositie van de Zilverfabriek. Dan over naar het proeven van de wijnen. Een bijzondere avond. De penningmeester vertelde over de vele plannen. Geniet verder van jullie reis, groetjes!