Dag 23 - Verblijf in Denver

8 april 2016 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Zo’n laatste dag van een campervakantie is nooit zo ontspannen. Vroeg op, want je wilt toch dat de camper er netjes uitziet en we moeten voor tien uur bij de inleverlocatie zijn. Opfrissen en ontbijt gaat vlot en de laatste dingen in de koffer proppen. De rit door de stad vergt meer tijd dan we dachten. Twintig mijl, maar het is spits en er zijn heel veel kruispunten. Maar we zijn op tijd. Achter de balie worden we toevallig geholpen door dezelfde man die in Chicago met ons al het papierwerk heeft gedaan. Hij vertelde toen al dat zijn standplaats Denver was en zelf ook een nieuwe camper naar zijn locatie zou brengen. Ook een manier om transportkosten vanaf de fabriek te vermijden. Zijn controle van onze camper is snel gebeurd. Er zijn geen problemen en de papierwerk wordt netjes afgerond. Ook het vervoer naar het hotel is goed geregeld. Toch nog een halfuur rijden naar het airport-hotel.

In het busje wordt ook een ouder stel naar hun hotel gebracht. Het is een Duits paar, uit Berlijn zeggen ze, dat zonder koffers mee gaat. Op de vraag van de chauffeur waarom ze zo licht reizen, vertellen ze dat de bagage al in het hotel is. Daar zijn ze gisteren al ingecheckt om wat meer tijd te hebben om de camper vroeg te kunnen in te leveren.

Beetje omslachtig lijkt het ons. Als we zijn ingecheckt en de middag proberen te benutten hebben we het daar nog samen over. In feite is zo’n laatste overnachting zelfs niet nodig, tenzij het vertrek van je vliegtuig ‘s ochtends vroeg is gepland. De afgelegen omgeving van die airport-hotels nodigt niet uit om een lekker wandelingetje te maken. Maar strekken toch even de benen en lopen kriskras door de hele wijk van nieuwe hotels in alle categorieën. Ons hotel, Quality Inn & Suites is wat kleinschaliger dan de drie Marriots en twee Holliday Inns, maar we vinden het heel netjes en de kamer is prima.

Morgen hoeven we de kamer pas één uur uit, en tien over een is de shuttle naar het vliegveld geregeld. Ons vliegtuig vertrekt pas tegen zessen.

Deze vierde reis door Amerika is ons goed bevallen. Voor een deel bekend terrein, Nashville en Memphis. Maar daar was de Grand Ole Opry een onvergetelijke show en het Fuller Staatspark ook prachtig. Daarna heeft de reis in het teken gestaan van veel natuur, ook al omdat we meestal kozen voor campings in de staatsparken. Hot Springs was al bijzonder, maar Palo Duro was adembenemend mooi. Het weer hielp daar ook aan mee. Meestal was het zonnig, hoewel de wind ook wel vaak een lastige factor was. Qua cultuur genoten we erg van Santa Fe, een aparte stad met al die Spaanse invloeden en kunstenaars. In Colorado Springs hadden we ons avontuur met het treintje, maar kregen toch wat mee van de natuur op Pikes Peak en The Garden Of the Gods.

De camper heeft 2312 mijl gereden en ons door negen staten gebracht. Klein van formaat, het was alleen behelpen met het krappe zitje, maar erg makkelijk te manoeuvreren. De mijlenteller van onze voeten hebben we niet bijgehouden, maar die hebben ons wel geleidt door prachtige natuurplekjes.

Het zit er weer op. Morgen op het vliegtuig naar Amsterdam. Maar Amerika ziet ons vast nog eens terug!

Wij bedanken iedereen die via het weblog onze reis heeft willen volgen. Het was leuk om uit de vele reacties te merken dat de familie en vrienden met onze, toch niet zo spectaculaire activiteiten, hebben meegeleefd. Gauw tot ziens of schrijfs.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne en Onno:
    8 april 2016
    Wat een leuke samenvatting van tevreden Amerika-reizigers.
    We zien jullie vast snel!!
    Goede reis!!
    XM&O
  2. Ria en Dick:
    8 april 2016
    Een mooie samenvatting Wim.
    Ik heb genoten van jullie reisverhaall.
    Goede reis terug naar Europa en een welkom thuis.
    groet van ons......?
  3. Mat:
    8 april 2016
    Beste Henny en Wim, het was weer leuk jullie te volgen. Goede reis en tot ziens Mat