Dag 19 - van Trinidad naar Colorado Springs

3 april 2016 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

We zijn weer vroeg op pad. Zondagochtendrust op de camping en op de weg, dat schiet lekker op. Aan het eind van de ochtend komen we al aan op de camping in Colorado Springs, genaamd Garden of the Gods RV Resort. Het blijkt een grote stadscamping, dus grind en beton op de plaatsen. Maar alles ziet er verzorgd uit, de receptie is vriendelijk en behulpzaam, en het sanitair kan Henny’s strenge oordeel doorstaan. Het is weer een schitterende dag, volop zon en 19 graden.

De camping is vernoemd naar het bekende park ‘Garden of the Gods’ op 20 minuten loopafstand. Dat besluiten we dan ook te doen. Het blijkt geen gewoon park. Zo groot dat er meerdere autoroutes doorheen lopen en heel veel trails. Te vergelijken met een canyon met prachtige grillige rotsformaties. De blauwe lucht en op de achtergrond de besneeuwde top van ‘Pikes Peak’, de berg die Colorado Springs overziet, zorgen voor een schitterend decor. De zon brand echter ongenadig, het was niet handig om direct na de lunch te gaan lopen. Na vier kilometer grotendeels klimmen vinden we dat het tijd is om via een ander pad terug te gaan. Hoe mooi het ook is. We blijven nog een paar dagen op deze plek dus we komen nog wel eens terug. Op weg naar de camping lopen we een stukje door een straat met mooie oude huizen. Bijzonder dat we in aantal voortuinen damherten zien rondscharrelen. Blijkbaar zijn ze mensen gewend want ze blijven rustig staan. Handig om je gazon kort te houden...

Bij de camper blijven we de rest van middag van de zon genieten. Er komen op de hoek waar we staan veel mensen langs en de meesten groeten of maken een aardige opmerking. Het valt op hoe vriendelijk Amerikanen toch zijn. In de bus, op de weg, in een winkel, bijna altijd zijn ze voorkomend en maken een praatje met onbekenden. Rustig in het verkeer en altijd een moment stilstaan voor een stopbord, zelfs als in de verste verte geen andere auto is te zien. Kortom een prettig land om te bereizen.

Als ik dit verslag zit te maken zien we een kleurige zonsondergang boven de bergen verschijnen. Nog even een fotootje daarvan en dan kan ik verder met mijn spannende boek.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne en Onno:
    4 april 2016
    Ja, echt mooi! We krijgen er zo zin in.
    Jullie hebben nu echt prachtig weer!!!
    Mooie foto's hoor!
    Veel plezier!!
    XMarianne en Onno
  2. Ria:
    4 april 2016
    Sweet memory's aan onze vakantie in Amerika vorig jaar als ik jullie foto's zie. Geniet van de laatste week.
  3. Ina:
    4 april 2016
    Jullie komen nu in een gebied die wij extra hebben gedaan omdat we een paar dagen over hadden.Een prachtig park die wij met de camper hebben gedaan. Was nog een heel gedoe om door die smalle rots opening te komen.
  4. Jeroen & Anneke:
    4 april 2016
    Dit zijn weer prachtige plaatjes. Leuk dat jullie ook makkelijk contacten kunnen maken met de Amerikanen die zich gastvrij gedragen. En dan de afwisselingen van de weersgesteldheid: regen, wind, sneeuw en aangenaam warme zon. Geniet ervan wat de tijd vliegt (en jullie straks ook weer). Anneke en Jeroen
  5. Wout en Diny:
    4 april 2016
    Het weer van de afgelopen dagen heeft er voor gezorgd dat we heerlijk naar ons buitenverblijf in Otterlo zijn geweest.
    Alle dagen buiten vertoefd. Genoten.
    De eerste nachten waren koud...rond het vriespunt maar de zon overdag was zo warm dat het snel rond de 20 graden was. Kijk......daar worden we weer vrolijk van.
    De nachtvorst is volgens mij nu wel het land uit. groetjes xx