Dag 21 - verblijf in Colorado Springs

5 april 2016 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

Langzamerhand naderen we het einde van de vakantie. Vandaag zijn we nog in Colorado Springs en morgen zijn we in Denver voor de laatste campingnacht.

Henny doet deze ochtend nog een laatste wasje zodat alles schoon in de koffer kan worden meegenomen. De zon schijnt en er staat een briesje, dus het duurt niet lang of de waslijn kan weer snel worden losgeknoopt.

‘s Middags maken we met de camper een mooie rit door het natuurpark ‘The Garden of the Gods’. We komen prachtige rotsformaties tegen en stoppen geregeld om wat foto’s te maken. Een wandeling maken doen we maar niet, het waait inmiddels onaangenaam.

Daarna rijden we naar een nabije attractie, de Manitou Cliff Dwellings. Met dank aan Ina voor de tip! Een museum over de oorspronkelijke bewoners van deze streek. Met ruïnes van woningen onder een overhangende klip, daterend van zeker 800 jaar geleden, die bewoond werden door zogenaamde Anasazi-indianen. Leuk om even doorheen te lopen, wat leefden die met veel families in een paar krappe kamers. Ook zijn er een aantal mooie Pueblo-huizen op het terrein gebouwd. Een authentieke indianenfamilie die daarin een eeuw geleden woonde werden als een attractie beschouwd voor de toenmalige toeristen. In het mooie bijbehorende museum is veel historische informatie over de indianen terug te vinden. Ongelooflijk die primitieve levenswijze van de oude bewoners, als je bedenkt hoe ver in diezelfde periode in Europa de beschaving al was.

Later in de middag, terug op de camping, gaan we snel naar binnen. Een harde koude wind steekt op en het begint te regenen.

De keuze voor de avondmaaltijd wordt beperkt, de boodschappen raken op. Henny bakt de laatste aardappelen en de hamburgers komen uit de koelkast. Heerlijk, zo met een meegebakken uitje. Binnen in de camper eten is minder prettig, het zithoekje is krap bemeten.

Maar we gaan ervan uit dat we morgen weer buiten kunnen zitten. Het zou een mooie dag worden.

1. Ria:
    6 april 2016
    Alvast een goeie thuisreis gewenst!
    Wij gaan een weekje naar Portugal dus tot later
    Groetjes
    Ria
  2. Jeroen & Anneke:
    6 april 2016
    Ziet er nog steeds goed uit allemaal. Jullie reisverslag van de tandradbaan was erg leuk om te lezen. Jammer dat het eindpunt niet bereikt kon worden, maar jullie "alternatieve tocht" was memorabel. Fijn dat ook de was weer gedaan is. Geniet van de laatste dagen in de States. En mocht je hem tegenkomen, hartelijke groet aan Donald Trump.
  3. Ina:
    6 april 2016
    Leuk Wim om je verhalen te lezen. Mat en ik hebben weer genoten. Schrijft dit vanuit een zeer luxe hotel bij Zwolle. Gister bij een collega /vriend in Bolsward geweest. We vonden dit een mooie tussenstop. Straks een stadswandeling maken. Wens jullie alvast een goede terug reis. Het is weer omgevlogen in mijn gevoel. De hartelijke groeten aan Henny.
  4. Onno:
    6 april 2016
    Het blijft leuk al die verhalen en foto's!
    Goede reis gewenst!!
  5. Wout en Diny:
    6 april 2016
    Jammer...wij zullen de verslagen en belevenissen incl foto's gaan missen.
    Wat snel om...
    Nu al einde vakantie.
    Wij wensen jullie een goede terugreis.
    Dank voor alle gezellige soms smakelijke verhalen.
    Liefs vanuit Bergschenhoek.