Dag 6 - Verblijf in Memphis

21 maart 2016 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Een onbewolkte lucht. Heerlijk om in de vrije natuur wakker worden! Je hoort niets anders dan vrolijk fluitende vogels en een kloppende specht. Nog wel fris maar prima weer om een om wandeling te maken. In het park is een trail uitgezet van 6,5 mijl, voor ons goed te doen. Gisteren gaf de parkwachter al een kaart er van. Hij vertelde dat er veel wild in het park leeft, zoals coyotees, racoons, bobcats en deers.

Het terrein heeft behoorlijk wat klimmetjes en afdalingen, je moet goed opletten waar je je voeten neerzet. In het park groeien hoofdzakelijk loofbomen van hardhout. Ze laten de natuur lekker zijn gang gaan, te zien aan de vele omgevallen en halfvergane bomen. Tussen de toppen van de bomen en de grond groeien een soort lianen. Doet wel denken aan een Tarzan-bos. Aan de meeste struiken zien we fris jong blad verschijnen. Het is een mooie wandeling met een uitzichtspunt over Memphis. Leuk vinden we het als we bij een weg een vrij groot dier zien oversteken. Misschien een coyote of zo’n bobcat? Voordat ik een foto kan maken is hij alweer verdwenen. Dat lukt wel als we een grote gele vlinder zien fladderen en even op een tak rust en zijn faai getekende vleugels voor ons wijd open spreidt.

Onderweg zien we een paar blauwe vogelhuisjes aan bomen hangen. Eén lag op de grond. Er valt een plastic zakje met een papiertje uit als ik hem terug wil hangen. Mijn vermoeden dat dit een geocache kan zijn komt uit. Zonder op zoek te gaan, toch gevonden en kan op mijn lijst! Bij een volgende kijk ik even of er wat meer informatie in zit. Met een ingenieus systeem van een touwtje aan een katrol zit een klepje vast. Na wat draaien komt die los en een kokertje te voorschijn. Leuk bedacht! Geocaching is een leuke manier van schatzoeken. Ze zijn overal ter wereld te vinden en brengen je duidelijk naar de mooiste plekjes in de natuur.

Rond lunchtijd zijn we weer terug. Henny besluit om nu de warme maaltijd te maken. Heerlijk om in de zon aan de picknicktafel te kunnen eten. Hoewel het niet warmer zal zijn dan 12-13 graden. Maar het waait gelukkig niet meer zo hard.

De rest van de middag genieten we in de zon met een boek, pc en iPad. En Henny doet zelfs nog een wasje. In no-time hangt die aan de waslijn hangt te drogen.

Morgen wacht ons de volgende etappe, richting zuidwesten, naar het Nationaal Park Hot Springs. Waarschijnlijk weer geen internet, jammer dat we de volgers niet direct kan informeren. Leuk om te lezen dat het thuisfront met ons meereist.

1. Marianne en Onno:
    22 maart 2016
    Ja, Wim!
    Wel heel gevaarlijk om Henny alleen te laten tussen al die wilde beesten.
    We verwachten jullie wel samen terug!
    Veel plezier en we kijken uit naar het volgende verhaal.
    XMarianne en Onno
  2. Reinier en Fina:
    23 maart 2016
    Hoi Wim en Henny,

Heel gezellig om jullie belevenissen in de VS weer te lezen. Leuk dat je het geocaching overal tegen komt, en vaak op mooie plekjes, net wat je zegt. De foto's zijn ook leuk om te zien. We zijn benieuwd wat jullie in het National Park hotsprings voor moois tegen komen.geniet maar lekker van de reis en straks ook van de zon.
    Lieve groeten van Reinier en Fina.