Dag 7 - van Memphis naar Hot Springs

22 maart 2016 - Hot Springs, Arkansas, Verenigde Staten

We zijn we weer vroeg wakker, nog niet helemaal gewend aan het tijdverschil met Nederland. Ons vaste ontbijtje met yoghurt en fruit, en om 8 uur zijn we weer op weg. Snel bereiken we de oude stalen brug over de brede Missisippi. Aan de overkant rijden we Arkansas in. De zesde staat die we doorkruisen. We nemen hoofdzakelijk de I-40. Het landschap is grotendeels vlak, vaak met grote percelen landbouwgrond. Onverwacht komen we in een lange file. Het blijkt een ongeluk met een vrachtwagen. Niet verwonderlijk, zoveel trucks op deze snelweg rijden en bijna allemaal rijden ze met de maximale snelheid van 70 mijl. Een enkele Cadillac valt niet op. De laatste opruimwerkzaamheden zijn nog aan de gang.  Daarna besluiten we de interstate af te gaan. We willen wat variatie zien en nemen de parallele US-70. Hier rijden we wat meer langs natuurgebieden. We zien veel mangrovenbossen in meertjes waar de weg doorheen loopt. Op een bord met vlag staat de waarschuwing dat de weg gevaarlijk is als die is overstroomd. Tikje overbodig, maar het geeft wel aan dat deze route niet altijd een goed alternatief is. Het zonnige weer maakt dat we onverschrokken doorgaan op deze weg.

Bij Little Rock doen we wat boodschappen bij een Walmart. Een met knoflook gegrilde, warme kip glanst ons aanlokkelijk toe. Die kunnen we niet in de schappen laten liggen. Het beestje smaakt heerlijk bij de lunch, we likken we onze vingers erbij af.

Tegen half drie komen we aan bij Gulpha Campground, de camping van het Nationaal Park Hot Springs. Onze mooiste kampeerplaats tot nu toe! Ruime plaatsen, omzoomd met nog kale bomen gelegen in een groen dal. We zoeken een plek met zon uit en checken in via een registratieapparaat. Senior-zijn heeft toch wel zijn voordelen. Voor twee nachten betalen we slechts 25 dollar.

De rest van de dag genieten we van de zon en wat er om ons heen te zien is. Morgen zullen we eens zien wat dit park ons verder te bieden heeft.