Dag 14 - van Canyon naar Santa Rosa

29 maart 2016 - Santa Rosa, New Mexico, Verenigde Staten

Jammer om Palo Duro te verlaten, maar er valt nog meer te zien de komende week. We gaan weer vroeg op weg en zogezegd maken we een koffiestop bij McD vanwege het internet.

Daarna gaan we weer de Interstate op verder westwaarts. De weg loopt hier over het traject van de oude ‘Route 66’. De legendarische eerste snelweg van Chicago naar Los Angeles. Er is weinig van over, behalve bij de oude plaatsjes waar veel vervallen eettentjes en verlaten benzinestations getuigen van de glorietijd. Toch wel bijzonder. Op een gegeven moment passeren we een enorm terrein dat zwart ziet van de runderen. Misschien wel duizenden. Ze leven dicht op elkaar in de modder en hun mest. De lucht is zelfs in de camper niet te harden Veel beesten hebben zich verzameld bij voedseltroggen. Het lijkt op een erg dieronvriendelijke manier van vetmesten.

Onderweg hebben we weer een harde zijwind. Als we rond het middaguur bij het kampeerterrein van Staatspark Santa Rosa Lake zijn aangekomen blijkt dat het daar nog een graadje erger waait. Ook de faciliteiten vinden we niet aantrekkelijk en we rijden terug naar Santa Rosa. Daar waren we al eerder langs een andere camping gereden die ons wat beter aan leek te staan. Blijkt ook te kloppen. Hier waait het ook behoorlijk maar in de luwte van de camper is het nog goed uit te houden. Mede dankzij de temperatuur van 23 gr. En bij die omstandigheden vindt Henny het ook handig om een wasdraaitje te doen. Binnen een half uur is ze terug van de laundry en een tel later hangt de schone was te wapperen aan de lijn. En dankzij de wind is die in nog geen halfuur kastdroog!

De rest van de middag oriënteer ik me op de volgende etappes. We gaan vanaf morgen naar het noorden, richting Rocky Mountains. Het ziet er naar uit dat we de Great Sand Dunes maar links laten liggen. Voor de wordt komende dagen behoorlijke nachtvorst voorspeld en misschien wat sneeuw. Na Santa Fe zullen we de oostelijke route kiezen richting Colorado Springs.

Maar eerst verblijven we een paar dagen in Santa Fe. Het moet prachtig zijn.

1. Mieke en Theo:
    30 maart 2016
    Wat een mooi land. En wat is het genieten prachtig.
    Nog mooie dagen en veel goed weer.

groetjes Theo Mieke