Dag 13 - Verblijf in Canyon TX

28 maart 2016 - Canyon, Texas, Verenigde Staten

Deze derde dag op het Texaanse staatspark Palo Duro doen we het rustig aan. Op het hele kampeerterrein zijn maar acht plaatsen bezet. De rust, ver weg van internet, voelt voor ons zelfs weldadig aan. Mooie Cadillacs en limousines zoals we in Vegas zagen zijn ver weg.

De ochtend besteden we aan wat puzzelen en lezen in de zon. Na de lunch gaan we een stukje rijden, we willen de andere kant van het canyon ook wel eens zien. De weg vormt een lus, tot aan de uiterste punt is het bijna zeven mijl rijden. We komen langs meerdere, fraai gelegen, ook bijna verlaten kampeerterreinen. Als de natuur hier zomers zijn groene kleed aantrekt moet het nog indrukwekkender zijn. De links en rechts hoog oprijzende, rode rotswanden vertonen soms prachtig geërodeerde patronen. We stoppen voor een wandeling bij de ‘Rocks Garden trail’. Een viertal jonge kerels voor ons maken de wandeling ook en we zien ze geregeld het pad verlaten om als berggeiten stoer de hoger gelegen rotsen te beklimmen. Als ik een bescheiden poging hen te volgen om mezelf mijn nog redelijke conditie te bewijzen wordt ik snel door Henny terug geroepen. Ze heeft eigenlijk gelijk, een mens kan zich op onze leeftijd beter voorzichtig gedragen. Die gedachte doet ons ook besluiten de rotswandeling na twintig minuten af te breken en rechtsomkeer te maken. Het wordt steeds steiler en we snappen nu ook beter waarom dit pad zijn naam heeft gekregen. Toch geen spijt er van, want de soms onbegrijpelijk balancerende rotsen vragen om mooie plaatjes.

Terug in de camper rijden we de route in omgekeerde richting. Soms stoppen we om wat foto’s te nemen. Weer op de camping proberen we wat kleur te krijgen op onze witte winterhuid. Moet lukken, want sinds gisteren worden de tere plekken al roder en vonden we het nodig om in de vlakbij gelegen ‘Trading Post’ een flacon zonnebrand te kopen. Je merkt dat de zon aan kracht wint. Na nog een kort wandelingetje voor de etenslust smullen we rond zes uur van een makkelijke maaltijd van rijkelijk gevulde wraps.

Morgen trekken we verder westelijk naar Santa Rosa State Park. Ook daar zitten we zonder internet, dus onderweg is McDonalds goed voor een koffiestop. Handig om zo de foto’s met onze bescheiden avonturen van de afgelopen drie dagen te uploaden naar het weblog.

1. Mat:
    29 maart 2016
    Wat een mooie verhalen en leuk om zo mee te kunnen genieten. Gaan we ook maar eens zelf doen
    Groet Mat
  2. Gonny Holsberg:
    29 maart 2016
    Ziet er allemaal mooi uit,jullie genieten zichtbaar
  3. Wout en Diny:
    29 maart 2016
    Wat een fantastische reis en prachtige foto's.
    Het doet ons denken aan onze reis samen met Lex en Annelies
    en dan denkend aan Bryce Canyon wat wij eigenlijk mooier vonden als Grand Canyon.
    een hartelijke groet vanuit Bergschenhoek.
    Goeie reis verder.....
    op naar jullie volgende verhaal/belevenissen.
  4. Jeroen & Anneke:
    29 maart 2016
    Leuke verhalen en mooie foto's. Henny & Wim blijf lekker genieten!