Dag 1 - Amsterdam - Chicago

16 maart 2016 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Ondanks een laat afgelopen vergadering gisteravond is de slaap toch redelijk snel gekomen. Maar vanaf vijf uur kon ik de beelden van de aanstaande reis niet meer wegduwen. Al is het onze vierde reis door de VS, het is toch weer een avontuur. En wat lief van Miranda en Judith en om ons helemaal tot aan de vertrekhal uit te zwaaien. Ook schattige Fenna deed haar best met knuffels geven. We zullen ze missen.

De vlucht verliep vlot en om drie uur lokale tijd sluiten we aan bij de rij voor de douane. Dat ging wat minder snel, een paar honderd mensen wachtten voor ons. Afdrukken nemen van alle vingers en een fotoshot vergt nou eenmaal wat tijd. Om half vijf stonden we met onze bezittingen buiten bij de halte te wachten op de hotelshuttle. Dat duurde even, maar een half uur later arriveerden we bij het hotel. We installeerden ons een redelijk nette kamer en volgden daarna de aanwijzing op een brief bij de receptie om naar de Road Bear intake te gaan. Twee medewerkers van de verhuuurmaatschappij verzorgden de huurcontracten en gaven vriendelijk uitleg bij al het papierwerk. Handig zo, want dat bespaart tijd bij het afhalen van de camper morgen.

Daarna liepen we naar de overkant van de weg, waar een McDonalds een niet te missen doel was. Even een snelle hap om daarna weer gauw het hotel op te zoeken. Het weer is guur te noemen, af en toe een regenbui met harde windvlagen. 'The windy city'  doet zijn naam eer aan. De vermoeidheid van de reis zorgt dat we snel onder de wol kruipen. Morgen ook weer op tijd op om de bus niet te missen die ons naar de Coachmen fabriek in Middlebury brengt.