Dag 10 - van Checotah naar Canute

25 maart 2016 - Canute, Oklahoma, Verenigde Staten

Gisteren overwogen we even om een extra dag op Lake Eufaula te blijven. Het is hier mooi en rustig. Maar ons hoofdreisdoel voor deze week is het Palo Duro State Park en daar zal komend paasweekend wel druk zijn. Beter is om daar zaterdag aan te komen.

Dus we vertrekken vanochtend. Het is opnieuw een zonnige dag, maar ook winderig.

En flinke zijwind, dat wordt duidelijk als we op de interstate zitten. We rijden door het enorme Amerikaanse hartland. Grotendeels vlak en nauwelijks bebost waardoor de wind vrij spel heeft. Tot Amarillo maken we grote afstanden door dit oninteressante landschap. Om wat afleiding te hebben gaan we bij Oklahoma City de weg af en parkeren bij een Outlet Center. Henny scoort wat leuke dingen voor de kleinkinderen. En is opvallend bescheiden voor zichzelf...

Halverwege de middag bereiken we de KOA-camping ‘Clinton Lake’ waar we de camper op een aardig plekje installeren. Altijd zo gepiept door dat gestandaardiseerde Amerikaanse systeem van ‘full hook up': waterslang aan de kraan, stekker in de paal en de stoeltjes kunnen al naar buiten. De herrie van het verkeer op de snelweg vlakbij negeren we maar. Hoort bij een KOA camping, die vaak snel bereikbaar aan de snelweg liggen. Ze zijn ook van het snelle geld, het tarief van $ 38,40 is niet mis. Maar je hebt dan wel goed internet. De wind is op de camping ook goed voelbaar. We doen de wandelschoenen maar aan en strekken de benen op weg naar het meer een kilometer verderop. Door de fikse bries op de terugweg is het wel even uitblazen als we na een uurtje terug zijn.

Heerlijk dat we aan de picnicktafel kunnen eten, maar om zeven uur wordt het toch te fris buiten en gaat de camperdeur dicht. Met de klanken van Abba en de Carpenters doezelt Henny al een beetje weg. Dat wordt weer een vroegertje straks.

De komende twee dagen hopen we op het Palo Duro staatspark bij Canyon, Texas te staan. Geen internet daar, dus het is eventjes radiostilte vanuit Amerika.

Wij wensen iedereen thuis alvast fijne Paasdagen toe. Het is leuk om zoveel reacties te krijgen en het gevoel te hebben dat veel mensen onze reis meemaken.